Wat is HubSpot
De online tool voor jouw commerciële organisatie
Alles-in-1 met HubSpot
HubSpot is een online platform met alles wat je nodig hebt om je commercie optimaal en vooral makkelijk te organiseren. Het helpt jouw organisatie aan meer zichtbaarheid, websitebezoek, leads en tevreden klanten.
Het geheim? Eén CRM systeem waar Marketing, Sales en Service gezamenlijk in werken. Met alle tools die zij daarbij nodig hebben. Van social media, ads, website, marketing automation, persoonlijke e-mailings, deals, 1-op-1 video’s, FAQ tot aan uitgebreide dashboards met inzichten om het elke dag weer beter te doen.
De 5 hubs van HubSpot
HubSpot is een online platform met 5 onderdelen. De basis van het platform is het CRM (Customer Relations Managementsystem). Hierin staan alle gegevens die je wilt bijhouden van leads, prospects, bedrijven, deals en klanten.
De CRM hub krijg je er altijd (gratis) bij. Alle hub’s die hieronder beschreven zijn, hebben de CRM functie nodig.
HubSpot Marketing Hub
De marketing omgeving met tools voor het marketingteam. Zichtbaarheid, leadgeneratie, marketing automation, campagnes, social media en e-mail-marketing, Ads, formulieren, segmentatie van contacten, etc.
Marketing Hub
De marketing omgeving met tools voor het marketingteam. Zichtbaarheid, leadgeneratie, marketing automation, campagnes, social media en e-mail-marketing, Ads, formulieren, segmentatie van contacten, etc.
HubSpot Sales Hub
De omgeving met alle tools om het Salesproces te ondersteunen en te versnellen. Dealregistratie, pipeline management, afspraken, taken, 1-1 video’s, forecasting, account based marketing.
Sales Hub
De omgeving met alle tools om het Salesproces te ondersteunen en te versnellen. Dealregistratie, pipeline management, afspraken, taken, 1-1 video’s, forecasting, account based marketing.
HubSpot Service Hub
De plek voor al het operationele klantcontact. FAQ’s, Serviceaanvragen, chat, ticketbeheer, feedback surveys, klantenportaal en andere klantcontacten.
Service Hub
De plek voor al het operationele klantcontact. FAQ’s, Serviceaanvragen, chat, ticketbeheer, feedback surveys, klantenportaal en andere klantcontacten.
HubSpot CMS Hub
Content management systeem, de centrale omgeving voor je website. Eenvoudig bouwen van pagina’s, zelf ontwikkeld of op basis van een website thema’s, uitgebreide SEO tools, Website traffic analytics, automatisch up-to-date (geen plugin updates nodig!), dynamische content.
CMS Hub
Content management systeem, de centrale omgeving voor je website. Eenvoudig bouwen van pagina’s, zelf ontwikkeld of op basis van een website thema’s, uitgebreide SEO tools, Website traffic analytics, automatisch up-to-date (geen plugin updates nodig!), dynamische content.
HubSpot Operations Hub
Operations Hub
De plek voor het integreren met andere software en overzicht van je database. Eenvoudige integraties met andere software en de database met informatie en inzichten, API koppelingen, automatiseringen, flows, datakwaliteit-checks.
De uitdagingen van organisaties
Elke organisatie loopt tegen uitdagingen aan. Je zal een aantal van de onderstaande zaken ongetwijfeld herkennen binnen jouw organisatie.
Het grote voordeel van HubSpot: alles in 1 omgeving
De echte kracht van HubSpot is dat alles in één omgeving zit. Het HubSpot CRM systeem met alle leads en klanten. Alle tools voor social media, ads, e-mailings, marketing automation, leadscoring, deals en het CMS om je website eenvoudig te beheren. Inclusief uitgebreide inzichten over het gedrag van leads en klanten op je website en andere kanalen.
Het A/B testen van verschillende content. Account gerichte salestrajecten. FAQ, service en tevredenheidsonderzoeken. Campagnes draaien en nog veel meer.
Eén omgeving waar marketing, sales, service én de directie in samenwerken om slim en professioneel te zorgen voor meer leads, klanten en ambassadeurs.
Gebruiksvriendelijke plug and play oplossing
Een ander heel groot voordeel. Of eigenlijk twee, is dat HubSpot enorm gebruiksvriendelijk is. Het is gemaakt door marketeers en niet door IT’ers. Dat zie je direct. Logisch, overzichtelijk en intuitief.
Een ander voordeel is dat HubSpot min of meer Plug & Play is. Na een korte technische inrichting en data migratie kan je in principe aan de slag. Geen grote, complexe en dure IT trajecten dus.
HubSpot Partner
HubSpot is de CRM oplossing die het commerciele proces van marketing, sales en service ondersteunt. Meer grip, inzicht en gemak zorgen voor meer leads en klanten
Sherpa’s is een gecertificerd implementatiepartner. Meer weten over HubSpot Partners? Neem dan een kijkje op onze pagina.
"It’s not about the tool. It’s about the change, adoption and success."
HubSpot is geschikt voor elke organisatie
Van MKB tot Corporate.
HubSpot groeit met je mee. Naar mate je bedrijf zich ontwikkelt en professioneler werkt, groeit HubSpot met je mee. Zowel in mate van gebruik als in functionaliteit die je gebruikt. Dat is ook hoe de licentiestructuur van HubSpot is opgebouwd.
Voor elk van de 5 genoemde hubs zijn er 3 verschillende versies. Starter, Professional en Enterprise. Deze kun je los van elkaar kiezen per hub, maar je hebt ook de Suite waarin je alle 5 hubs op hetzelfde licentieniveau aanschaft. Uiteraard met een mooie korting!
- 01 HubSpot Starter
- 02 HubSpot Professional
- 03 HubSpot Enterprise
HubSpot Starter
Het ideale pakket voor een organisatie die begint met het beter organiseren van marketing, sales of service-organisatie. Of wanneer je vindt dat het tijd is voor een nieuwe website.
CRM systeem, Advertentiebeheer, website beheer, Formulieren voor leadgeneratie, E-mailings, dealregistraties.
HubSpot Professional
Voor organisaties waar marketeers en salesmedewerkers dagelijks aan de slag zijn met het genereren van leads en binnenhalen van klanten. En daarbij een stevige set aan tools nodig hebben om het slim, efficiënt en vooral succesvoller te maken.
Naast de functies uit de Starter zijn er de extra functies als: Social Media, Marketing Automation, Workflows, Leadscoring, samenwerken aan grotere deals en dashboards en inzichten. Inclusief uitgebreide support van HubSpot.
HubSpot Enterprise
Heb je diverse marketing-, sales en serviceteams aan het werk, dan is de Enterprise-suite waar je blij van wordt. Alle mogelijkheden om als teams onderling, maar ook met elkaar samen te werken en optimaal je prospects, sales qualified leads en klanten te bedienen heb je tot je beschikking.
Het enige nadeel van de Enterprise suite is dat je écht geen enkel excuus meer hebt om optimaal te performen met je organisatie.
Naast alles uit de Starter en de Pro biedt de Enterprise versie Account Based Marketing Tools, A/B testing, Predictive Lead Scoring, individuele sales aanpak per klant (playbooks), dealforcasting en oneindige datainzichten om je deals en commercie activiteiten dagelijks te kunnen verbeteren.
Integraties met alle grote software oplossingen
Organisaties hebben naast HubSpot ook veel andere software pakketten. Pakketten waarvoor HubSpot kant en klare koppelingen heeft om eenvoudig gegevens uit te wisselen.
Denk aan pakketten voor webshops (e-commerce), financiële systemen, ERP-software, uitgebreide klantsurveys, webinars, website inzichten en nog veel meer. Bekijk hier de koppelingen en integraties "HubSpot Connect" bibliotheek.