Meer uit bestaanden klanten
Genoeg kansen die je eenvoudig kan pakken
Hoeveel % van jullie tijd en geld gaat naar acquisitie van nieuwe klanten? En hoeveel naar het aandacht geven aan je bestaande?
Volgens Forbes kost het je 5x meer inzet om omzet bij een nieuwe klant te realiseren dan bij je bestaande. Dat geloven wij graag.
Goud in handen
Veel organisaties zetten het meerendeel van hun tijd en geld in op het binnenhalen van nieuwe klanten. Enorm belangrijk. Want er lopen altijd klanten weg.
Maar wat ze veel te weinig doen is hun bestaande klanten als basis zien voor het jaarplan en de omzet. Terwijl daar het makkelijke geld zit. Ze kennen je en de meesten zijn blij met je. Eenvoudig om daar een flink deel van je omzet te realiseren.
De 20-80 regel
De 20-80 regel is en blijft een mooie insteek om je aandacht op de juiste klanten te richten. Je kent hem vast wel. Kort gezegd komt het erop neer dat 20% van je klanten doorgaans voor 80% van de omzet zorgt.
De 4-64 regel
Wat gebeurt als je de 20-80 regel nog een keer doet?
Pak dus de 20% beste klanten uit de eerste 20-80 stap en zoek daar nog een keer de beste 20% uit die voor 80% van de omzet in die groep zorgt.
Ja, die is even wat listig. Even opschrijven helpt.
20% beste klanten keer 20% = je top 4% klanten.
Die 4% zorgt voor dus voor 80% van 80% = 64% van je omzet.
Voila!
Opzoek naar de 4%
Ga dus op zoek naar deze 4%. Kijk naar de omzetten? Hoe groot zijn ze? Wat voor producten kopen ze? Hoe lang zijn ze al klant? Kopen ze regelmatig?
Kijk ook naar de groep die daar net buiten valt. Daar zit mogelijk nog meer ‘commerciële ruimte’ en zijn dus gemakkelijker te verleiden tot een volgende aankoop.
Ook je database met nieuwsbrief-inschrijvingen is interessant. Wie van je top 4% klanten is een trouwe lezer? Of kan je met behulp van je marketing automation zien wie er met regelmaat op je website komt? Allemaal koopsignalen.
Om over na te denken:
4% van je klanten zorgt voor 64% van je omzet.
In 4 uur je omzetdoel voor de komende maand realiseren
We helpen ondernemers hierbij. Om het klein te maken richten we ons op een maanddoel. We gaan 4 uur met elkaar aan de slag. Genoeg tijd om voldoende acties te bedenken die ervoor zorgen dat je omzetdoel voor de komende maand een feit is.
Een stevige uitspraak maar we durven hem wel aan.
Hoe dan?
We realiseren dat maanddoel in een aantal stappen:
Intake
We willen meer weten over jouw business, de markt, concurrenten en niet te vergeten je klanten.
Voorbereiding
Met die informatie en dat wat we zelf erbij zoeken bereiden we de werksessie voor.
Aan het werk
We gaan 4 uur met elkaar aan de slag om kansen te zoeken in je huidige klantenbestand. Daarbij nemen we ook je CRM systeem met prospects en eventueel database van nieuwsbrief inschrijvers mee. Allemaal mensen die in meer of mindere mate interesse hebben in jouw product of organisatie.
Doelen halen
We werken deze sessie uit in een actieplan zodat jij aan de slag kan om in één maand twee keer je target te halen. Want ook de sales op nieuwe klanten gaat gewoon door.
Investering
De investering om met elkaar meer uit jullie bestaande klanten te halen is €995. En die investering kan je gerust doen. 100% zeker dat we dat bedrag minimaal voor je terug verdienen. En zo niet, dan sturen we geen factuur.