Een Salesboost in 100 dagen
Geef je commercie een flinke impuls
In 100 dagen je commerciële machine op volle kracht
Focus en korte afstanden. Dat werkt vaak beter dan enorm lange trajecten. Een hoge berg beklim je ook niet in één keer maar via een aantal stops die niet te ver bij elkaar vandaan liggen. Zo is het ook met commercie. In kleine stappen naar succes. Daarom hebben we een 100 dagen programma ontwikkeld. Een programma om in korte tijd heel veel leads op te halen. Met focus en aandacht aan de slag om jouw commercie een enorme impuls te geven.
Voor wie is deze salesboost?
Staat één van jouw commerciële vragen hieronder? Neem dan de moeite om de rest ook te lezen. Dit kon wel eens interessant zijn voor je.
- Hoe kom ik aan veel en vooral goede leads?
- Wat zijn voor mij de beste leads?
- Hoe ‘help ik mijn klant met kopen‘?
- Hoe pak ik dat slim en efficiënt aan?
- Hoe maak ik interessante content?
- Waar en hoe kom ik in beeld?
- Waar kan mijn commerciële aanpak slimmer en beter?
- Maar het belangrijkst. Waar en hoe begin ik?
Alles begint met een goed plan
Belangrijk is om te beginnen met een goed plan. Wederom focus. Wat zijn de doelen? Wie is je ideale klant? Wat heeft ie nodig? Waar kunnen we hem bereiken? En niet onbelangrijk. Wat verkopen jullie? Welke extra’s zet je in om je te onderscheiden van de concurrentie?
Nieuwe klanten krijgen begint met leads verzamelen. Maar waar vind je die en hoe maak je van een lead een klant? In grote lijnen doe je dat met een goed aanbod, focus op de juiste klant, het opzetten van een klantreis (de salesfunnel), prikkelende content en heel veel aandacht.
Dat wat je hebt slim hergebruiken
Slim en efficiënt de juiste leads genereren is best een uitdaging. We treffen regelmatig organisaties die al heel veel onderdelen uit onze Help! methode hebben ingevuld maar waar het genereren van de juiste leads nog onvoldoende lukt.
Die zaken op een andere manier inzetten en koppelen levert vaak al veel resultaat. We gaan jullie commercie dus niet opnieuw uitvinden. Maar waarschijnlijk wel opnieuw organiseren. Maar dat is leuk en vaak verfrissend voor alle betrokkenen.
Pan klaar? Aan de slag!
Het plan vertalen we naar de koopreis en alle middelen voor promotie en communicatie. Aan de slag. Doen, leren en verbeteren. Gegarandeerd dat de leads binnenkomen. De juiste leads wel te verstaan zodat het converteren daarvan naar klant voor de sales-collega’s eenvoudig is.
Hoe zien de 100 dagen eruit?
Binnen 30 dagen
Het plan
- Opstellen van het commerciële plan
- Doelen en ambities
- Doelgroep en super scherpe inzichten
- Het aanbod. Inclusief de extra’s
- Onderscheid van de concurrentie
- De commerciële strategie
- De actielijst voor de volgende stap
Binnen 60 dagen
Tools en content
- Welke content heb je nodig
- Een onweerstaanbare weggever als leadmagneet
- Content maken
- Aanpassen van de website
- Marketing automation inrichten
- E-mails maken
- Kalender voor de volgende stap
Binnen 100 dagen
Aan de slag
- Naar buiten. Herrie maken
- De eerste leads opvangen
- Check of dat de juiste zijn
- Aandacht geven aan je leads
- Dashboard bouwen en resultaten ophalen
- Bijsturen en aanpassen
- Harder gas geven
Wat heb je na 100 dagen?
Een commerciële machine die:
- Heel hard draait
- De organisatie zichtbaar maakt
- Meer en meer leads genereert
- Enthousiaste reacties bij klanten losmaakt
- Het marketingteam meer en meer inspireert
- De salesmensen geen vrije tijd meer gunt
- Een glimlach bij de directie losmaakt
Investering
De investering is € 8.000. All in. Daarnaast de tijd van de directie, marketing en sales.
Geen resultaat? - geen factuur!
Verliezers zijn er niet. Wij zijn zo overtuigd dat dit werkt dat we een 100% succesgarantie geven. En die is heel simpel. Komen er na 100 dagen geen leads uit de machine, dan krijg je de betaalde investering terug. Simpel.
"Sherpa heeft onze sales een nieuwe boost gegeven. Nieuwe inzichten, helpen nieuwe initiatieven te ontplooien, klanten binden! In ons bedrijf zit bij elkaar 120 jaar field sales ervaring maar met het geheime wapen van Sherpa zetten we een grote stap vooruit!"
Walter Weterman – Dopag MeterMix
Maar niet iedereen
Met een belangrijke voorwaarde. Dit programma is alleen voor ondernemers die echt willen. Die bereid zijn er tijd en energie in te stoppen. Want dat is nodig.
Er bestaat niet zoiets als ‘achterover leunen en de leads binnen zien komen’. Nee, het is hard werken. Dat doen wij ook. Met ambitieuze ondernemers die hun tanden erin willen zetten en bereid zijn om hun organisatie tot grote hoogte op te jagen.
Want commercieel succes is teamwork. Dat doe je samen.