HubSpot Implementatie
Snel, praktisch en zonder verstoringen overstappen op HubSpot
Het commerciële proces is het uitgangspunt
De keuzes, aanpak en het betrekken van de organisatie bepalen in grote mate het uiteindelijke succes van HubSpot.
Het commerciele proces en de mensen die met HubSpot gaan werken staan altijd centraal bij de implementatie en onboarding van HubSpot.
Ingrediënten succesvolle implementatie
Software implementaties zijn projecten met impact. Op medewerkers, klanten, het management. Iedereen ervaart de nieuwe manier van werken.
Na vele implementaties weten wat voor een organisatie belangrijk is als het gaat om de implementatie van HubSpot. Zaken waar we alert op zijn als we samen aan de slag gaan.
- Kostenoverschrijdingen: Voorkomen dat de werkelijke kosten de initiële begroting overschrijden.
- Planning en verwachtingen: Helderheid over de aanpak, voortgang en wat er verwacht wordt van alle betrokkenen.
- Adoptie: Een nieuw systeem eigen maken is altijd lastig en vraagt tijd en energie. Training, begeleiding en betrokkenheid zijn essentieel.
- Dataverlies: Zorgen dat de data foutloos wordt overgezet vanuit de oude systemen naar HubSpot
- Integraties: Werken de bestaande tools en systemen straks ook goed met HubSpot?
- Tijdsinvestering: Hoeveel tijd is er nodig voor een effectieve implementatie en training
HubSpot implementatie in 7 stappen
Kijken en aanscherpen
Eerst een grondige inventarisatie van de organisatie, werkwijze, teams, producten, klanten, rapportages, website, campagnes en andere relevante zaken rond marketing, sales en service.
Dat scherpen we samen aan daar waar nodig. Om te zorgen voor een optimaal vertrekpunt voor de implementatie.
Kijken en aanscherpen
Eerst een grondige inventarisatie van de organisatie, werkwijze, teams, producten, klanten, rapportages, website, campagnes en andere relevante zaken rond marketing, sales en service.
Dat scherpen we samen aan daar waar nodig. Om te zorgen voor een optimaal vertrekpunt voor de implementatie.
Technische en functionele implementatie
Eerst de technische en functionele zaken organiseren. Denk aan gebruikers opvoeren, e-mail instellingen, koppelingen met de website en advertentieplatformen, etc.
Technische en functionele implementatie
Eerst de technische en functionele zaken organiseren. Denk aan gebruikers opvoeren, e-mail instellingen, koppelingen met de website en advertentieplatformen, etc.
Marketing, sales en service
In deze stap zorgen we dat alle commerciele zaken een plek krijgen in HubSpot. Definities van leads, prospects en klanten. Webformulieren, e-mailings, whitepapers, salesfunnel, deals, overdrachtsmomenten, serviceprocessen, kennisbank en KTV onderzoeken. Ook maken we in deze stap de specifieke velden aan en passen we de schermen aan naar wens van de gebruikers.
Marketing, sales en service
In deze stap zorgen we dat alle commerciele zaken een plek krijgen in HubSpot. Definities van leads, prospects en klanten. Webformulieren, e-mailings, whitepapers, salesfunnel, deals, overdrachtsmomenten, serviceprocessen, kennisbank en KTV onderzoeken. Ook maken we in deze stap de specifieke velden aan en passen we de schermen aan naar wens van de gebruikers.
Datamigratie
Het overzetten van de data uit de vorige applicaties. Samen bepalen we de data die over moet. Eventueel met een opschoningsactie.
Datamigratie
Het overzetten van de data uit de vorige applicaties. Samen bepalen we de data die over moet. Eventueel met een opschoningsactie.
Integraties
Daar waar nodig koppelen we HubSpot met de bestaande applicaties. Bijvoorbeeld webinar software, data-platformen, ERP systemen, financiële pakketten of rapportagetools als Power BI.
Integraties
Daar waar nodig koppelen we HubSpot met de bestaande applicaties. Bijvoorbeeld webinar software, data-platformen, ERP systemen, financiële pakketten of rapportagetools als Power BI.
Uitleg en training
Enthousiasme over en het daadwerkelijke gebruik van HubSpot door de organisatie. Dat is de grote succesfactor. Vanaf het 1e moment betrekken we de medewerkers bij de migratie naar HubSpot. We vragen ze om input, oplossingen en zorgen voor uitgebreide trainingen.
Uitleg en training
Enthousiasme over en het daadwerkelijke gebruik van HubSpot door de organisatie. Dat is de grote succesfactor. Vanaf het 1e moment betrekken we de medewerkers bij de migratie naar HubSpot. We vragen ze om input, oplossingen en zorgen voor uitgebreide trainingen.
Dashboard en rapportages
Een van de krachtigste functies van HubSpot is de rapportagemodule. Huidige rapportages zetten we over. Samen met de teams bepalen we welke extra en nieuwe inzichten er mogelijk en gewenst zijn.
Dashboard en rapportages
Een van de krachtigste functies van HubSpot is de rapportagemodule. Huidige rapportages zetten we over. Samen met de teams bepalen we welke extra en nieuwe inzichten er mogelijk en gewenst zijn.
Na de implementatie begint het pas echt
Na het halen van je rijbewijs leer je pas echt autorijden. Dat is met HubSpot niet anders. De commerciële processen zijn vaak zo omvangrijk en HubSpot kan zoveel dat het van tevoren onmogelijk is om alles bij de start geregeld te hebben.
Eerlijk gezegd willen we dat ook niet, want onze ervaring heeft inmiddels geleerd dat door met HubSpot te gaan werken er veel nieuwe inzichten en wensen naar voren komen. Om nieuwe dingen toe te voegen maar ook om bestaande zaken aan te passen.
Daarom stellen we altijd voor om met een goede basis te starten en van daaruit te gaan verbeteren en optimaliseren.
Zelf doen
Moeten wij alles doen? Zeker niet. Als je wilt dan leren we jullie om de onboarding zelf te doen. We geven advies, trainen de betreffende medewerkers en kijken op afstand mee met de voortgang.
Klantcases
Gaby Pannekeet - Manager sales
"Het doel van HubSpot voor ons is grip op de commerciële kansen en de werkzaamheden voor onze 11 scholen. Ook om dingen makkelijker te maken voor sales en marketing. Dat is meer dan gelukt. Wij zijn er heel erg blij mee!"
Chris Limberger - Manager digital marketing en sales
"Er was in ons commerciële proces nog flink wat winst te halen. Het was goed dat we dat als uitgangspunt hebben genomen voor de HubSpot optimalisatie. Nu hebben we meerdere stappen in 1x gezet."
Bert van Lunteren - CEO
Jan Bouw - Co-owner
Marco Kok - Partner