Commerciële plan in 1 dag

Doelgericht aan de slag

Alles begint met een plan

Geen papieren tijger die je in het najaar maakt, vervolgens in de bureaula legt en niet meer naar kijkt. Je wilt een plan met heldere doelen en acties dat je samen met je team elke keer weer erbij pakt. Ook moet je niet weken aan dat plan gaan werken. Want je kunt hem in één dag maken. 

commerciële plan

Een plan dat helpt om je doelstelling te realiseren

Alles begint met een plan. Maar dan wel een plan waar je ook dagelijks wat aan hebt. Een plan dat je helpt om de commerciële kansen te vinden, keuzes te maken, richting te houden, collega’s te informeren. En niet als laatste een plan dat ervoor zorgt dat je makkelijker je commerciële doelen haalt. Een goed plan zorgt voor focus. Met dezelfde inzet, tijd en geld meer resultaat.

Praktisch en compact

Maar wel praktisch en compact. Je hebt niks aan papieren tijgers. Daarom gaan we jouw plan ook in één dag maken. Uiteraard met wat huiswerk vooraf. Uitwerking, toetsing en aanscherping volgen achteraf. Maar de basis staat in één dag. Hoe we dat doen, hangt af van verschillende zaken. Jullie commerciële ambitie. Of er al een plan van het vorige jaar is. De informatie over markt, klanten, omzet. De omvang van je organisatie. Etcetera.

In drie stappen naar het plan 2021

Voorbereiding en huiswerk

Gesprek vooraf

  • Inventariseren van de ambities
  • Samen kijken welke informatie er al is
  • Het programma finetunen

Huiswerk

  • Nadenken over de concrete ambities
  • Wie zijn je top 20% klanten en waarom?
  • Wie zijn je voornaamste concurrenten en waarom?
  • Ontwikkelingen die eraan komen
  • Waar ben je de beste in?
  • Wat wil en moet je nog ontwikkelen?
  • ..en nog een paar andere vragen

De dag zelf

Inventarisatie

  • Markt, doelgroepen, concurrenten
  • Kansen, ontwikkelingen | Zaken waar je voor moet oppassen
  • Jullie aanbod en wat er nog op het wensenlijstje staat
  • De huidige aanpak van marketing, communicatie en sales
  • Wat staat er al jaren op de lijst om op te pakken?

Ambitie en doelstellingen

  • Waar gaan we voor?
  • Concretiseren naar producten, klanten, markten, innovatie, etc.

Strategie en speerpunten

  • Met welke strategie gaan we de doelen bereiken
  • Waar ligt de focus?

Vertaling naar marketing, communicatie en sales

  • De koopreis (salesfunnel) als basis.
  • Wat moet er gebeuren als het gaat om zichtbaarheid, contact leggen, deals sluiten en behoud van bestaande klanten?

Het actieplan

  • Resultaten bepalen voor het komende jaar | half jaar | kwartaal | maand
  • De KPI’s – het dashboard om maandelijks te monitoren
  • Het actieplan – wie gaat wat doen?

Uitwerking en aan de slag

In één oogopslag

Zoals gezegd. Het moet geen papieren tijger worden. In plaats daarvan een praktische en bruikbare tool.

Wij werken alles van deze dag uit in een visueel overzichtelijk plan.

  • Een presentatie met de verschillende onderdelen
  • Een poster op ‘bushokjes – formaat’. In één oogopslag jouw hele plan in beeld

Incompany

Dit programma doen we incompany. Specifiek voor jouw organisatie. In één dag leggen we met jouw collega’s de basis voor het commerciële plan. 100% focus op jouw organisatie en ambities.

Investering

De investering in jouw commerciële plan is € 3.995.

Dat is op basis van een groepsgrootte van ongeveer 6 personen. Twee Sherpa’s staan tot jullie beschikking om samen met jullie deze dag tot een succes te maken.

Wel behoefte aan een marketingplan maar zijn er te weinig collega’s om erbij te betrekken? We organiseren ook masterclasses bij ons op kantoor. Samen met andere ondernemers aan de slag om in één dag een commercieel plan te maken voor jouw organisatie. Je werkt aan jouw eigen plan. Met als extra de hulp en inspiratie van de andere ondernemers.

Interessant? Meer weten?

Is dit een Expeditie die voor jullie meer leads en klanten kan opleveren?

We vertellen je er graag meer over.

Een bericht aan ons met je gegevens is voldoende.