Hoe kunnen marketing en sales elkaar versterken om hun targets beter en makkelijker te halen?

 

Die vraag gaan we in de Masterclass Marketing en Sales beantwoorden.

Masterclass marketing en sales

Marketing en sales zijn beide aanwezig in elk bedrijf. Maar vaak zijn ze gericht op hun eigen terrein en benutten ze onvoldoende elkaars kennis en ervaring. Herkenbaar?

Wellicht. En je bent niet de enige die ervaart dat marketing en sales elkaar veel te bieden hebben. Want als beide teams elkaar helpen dan is het een stuk makkelijker om als marketeer of salesprofessional je doelstellingen te behalen.

 

Strategie
Zichtbaarheid
Leads

Nog meer succes als marketing- of salesprofessional

Het vak van marketing- en salesprofessionals wordt alleen maar boeiender. Met alle digitale en online ontwikkelingen kom je makkelijker in beeld bij de juiste prospects. Kan je slim en efficiënt contact onderhouden om ze tenslotte als klant te begroeten en voor lange tijd een relatie aan te gaan.

Maar al die ontwikkelingen en vooral de snelheid daarvan zijn een flinke uitdaging. En dat terwijl de doelen en ambities (van jouw manager en directie) hoger en hoger worden.

1+1 = 3? Ja, onze ervaring is dat als marketing en sales elkaar helpen met elkaars doelen en ambities het sneller, beter, leuker en eenvoudiger is om succesvol te zijn. Daarom organiseren wij deze Masterclass. Om kennis te delen, nieuwe ideeën en inzichten op te halen hoe marketing en sales elkaar kunnen helpen.

Het programma

12.30  – Inloop en lunch

13.00  – Kennismaking, verwachtingen en de uitdagingen

14.30  – De verhalen en ervaringen uit de praktijk

15.00 – Van een losse marketing en salesfunnel naar één integrale commerciële koopreis. 

17.00 – Afronding en borrel

Wat maakt het interessant om te komen?

Omdat deze Masterclass een bijzondere is. We nodigen namelijk zowel marketeer als salesprofessionals uit. Want wij zien in de praktijk dat als deze twee meer samenwerken de commerciële resultaten echt veel beter zijn en het werk leuker is.

Wat gaan we doen?

We beginnen de middag met een speciale gast: zijn of haar naam verklappen we nog niet, maar het is iemand die zijn sporen heeft verdiend in zowel de marketing- als de saleswereld. Ervaringen (successen en ‘mistakes to learn from’) worden op scherpe en vermakelijke wijze gedeeld. Inclusief de visie op een succesvolle samenwerking tussen marketing en sales.

Daarna gaan we met de marketing- en salesfunnel aan de slag. De aanpak van de marketeers en salesprofessionals. Waarbij marketing zicht richt op het in beeld komen en leads genereren. En sales aan het werk gaat om deze te verzilveren tot klant.

Inzichten zijn hierbij essentieel. Wie zijn de ideale klanten? Waar vinden we ze? Wat hebben ze nodig? Wie zijn er kansrijk en hoe benutten we de leads? Inzichten waar sales marketing kan helpen en omgekeerd marketing sales. 

We gaan in op de methoden, tools en technieken om deze koopreis zo slim en effectief mogelijk in te richten. Buyer personas, contentkalenders, leadnurturing en -qualifying, dealclosing, veredeling van accounts en nog veel meer. 

Onze gast

….

We hebben elke keer een speciale gast. Wie dat is verklappen we nog niet. Maar hij of zij zal ons vermaken met mooie voorbeelden en praktische ervaringen in het marketing- of salesveld.

Voor wie is dit een boeiende Masterclass?

Deze Masterclass is voor succesvolle salesprofessionals en ambitieuze marketeers die altijd bezig zijn met nieuwe dingen en het leuk vinden om met vakgenoten samen te werken. We hebben slechts 20 plekken. Groter willen we niet want kwaliteit staat voorop.

Voor wie is dit een boeiende Masterclass?

Deze Masterclass is voor succesvolle salesprofessionals en ambitieuze marketeers die altijd bezig zijn met nieuwe dingen en het leuk vinden om met vakgenoten samen te werken. We hebben slechts 20 plekken. Groter willen we niet want kwaliteit staat voorop.

What’s in it for me?

Voor iedereen valt er wat te halen.

Voor de marketeer:

  • Laatste inzichten rond het opzetten van een succesvolle marketingfunnel
  • Modellen voor het maken van buyer persona’s, contentkalenders en informatie over marketing automation
  • Handvaten hoe je met bronnen als Google Analytics en datastudio het succes kan monitoren en verbeteren
  • En niet in de laatste plaats daarmee het bewijs dat marketing geld oplevert i.p.v. geld kost!

De salesprofessional gaat naar huis met:

  • Input en inzichten voor het salesplan 2020
  • Inzichten hoe je de ‘hit-rate’ van je salestrajecten en -gesprekken kan verhogen
  • Hoe je samen met marketing kan zorgen voor focus op de meest kansrijke leads
  • En het comfort dat je volgend jaar je targets gaat halen zonder stress

Wat is de investering ?

De investering is €245,-. En kom je met je sales- of marketingcollega dan is de prijs € 195,- per persoon. Het is een vergoeding voor onze tijd, de middelen, de catering en een aardigheidje voor onze spreker. Het gaat ten slotte om het spel en niet om de knikkers.

Huishoudelijke zaken

Wanneer: nieuwe datum volgt

Waar: 

Tijd: 

Wie organiseren dit?

Het idee komt van ons. Joost van Roijen en Oedo Brandsma. Een salesman en marketeer. Beide al meer dan 20 jaar bezig in dit vak. Kennis en ervaring die ze op deze dag samenbrengen en met jullie delen. Want ze zijn er beide van overtuigd dat zowel de organisatie als de klant heel blij worden als Marketing en Sales samen aan de slag gaan.

Waarom?

…organiseren we deze Masterclass?

Allereerst omdat we dit leuk vinden. We zitten beiden al 20 jaar in het marketing- en salesvak en willen graag mensen bij elkaar brengen om ervaring en enthousiasme te delen.

Maar de belangrijkste reden is het feit dat er zoveel meer te halen en bereiken valt als sales en marketing elkaar weten te vinden, meer gezamenlijke doelen hebben en dezelfde taal spreken.

Je komt er maar op één manier achter of dat ook zo is en jij er je voordeel mee kan doen. Meld je dus aan voor de eerstvolgende keer.

Schrijf je dus vandaag nog in

Schrijf je dus vandaag nog in

Ben je erbij?

Vragen? Vragen!

Dan nemen wij snel contact met je op