een nieuwe logistieke propositie voor webshops

Bringle
Alles begint met een goed idee!
Strategie
Propositie
Innovatie
Actie
Daar kunt u geen nee tegen zeggen
Het unieke van Bringle is dat prijzen, voorwaarden en het proces van offerte tot contract super transparant zijn. Bovendien kan je alles eenvoudig zelf online kunnen regelen.
Zeg maar vanuit de gedachte: Vandaag besteld. Morgen in huis.
De propositie voor Bringle ontwikkelen
De uitdaging – Welk probleem los je op
Maar hoe komen we van idee naar een succesvolle propositie?
Buyer persona’s en het Value Proposition model als vertrekpunt
Actie
Daar kunt u geen nee tegen zeggen
Uitbesteden is veel te duur!
Views en kliks genoeg… maar nog geen klanten
Het goede nieuws: stap 1 in de koopreis ‘zichtbaarheid’ is gelukt. Stap 2: contact leggen (nog) niet.
Wat is hier aan de hand? Waarom werkt het niet?

De ingezette winactie was mogelijk te moeilijk. Die hebben we eruit gehaald en de geïnteresseerden rechtstreeks naar Bringle.nl geleid. Naar de calculator. Want daar hadden we nog wat te vertellen.
Namelijk dat uitbesteden helemaal niet te duur is voor eigenaren van kleinere webshops.
De ‘koopreis’ is net als een ui
Geduld. Dat is wat er nodig was. Zeker bij een concept dat voor je doelgroep nieuw is en dat je ook nog online wilt verkopen. Stap voor stap de ui afpellen en de leads aan de hand nemen richting het moment van ‘ja, ik word klant!’.
De zichtbaarheid en bezoeker naar de website halen lukt nu prima. Nu is het zaak ze daar verder mee te nemen door de koopreis en ze te helpen met het ‘kopen van hun oplossing’.
Meten en blijven weten!
Semrush helpt ons om te zien hoe we het doen ten opzichte van de andere online concurrenten.
Facebook Advertentiebeheer laat zien wat de best presterende Ads zijn.
Google Analytics, Google Datastudio en Hotjar laten zien wat de bezoekers op de website doen.
Mailchimp ondersteunt het proces van de downloads en het contact (‘nurturen’) met de leads.
Een heel scala aan tools en data. Maar zonder dat is het onbegonnen werk om een mooi concept als Bringle aan de man te brengen.
Koop dan!
Stap voor stap naar boven. Geduld hebben en volhouden.
Vergelijkbare expedities
Efficiency online
Rabobank
Te duur, dus dan maar gratis….
Organisch, dus gratis, gevonden worden is dan een goede optie. En dat kan alleen met veel en vooral goede content op je site. Interessante content voor de doelgroep.
Als je veel lezers hebt, dan is het mooie dat Google dat beloont met een hogere ranking op de zoekpagina’s. Zo kan je dus alsnog bezoekers naar je site trekken, zonder hoge kosten.
Wordt vervolgd!