Je Eigen Sherpa
Uitbesteden van je marketing

Je marketing uitbesteden aan een Sherpa
Je marketing is steeds belangrijker. Maar je hebt structureel te weinig tijd. De marketingresultaten zijn niet wat je wilt. Een marketeer zoeken is ook niet eenvoudig. Wat kan je doen. Al eens overwogen om een eigen Sherpa in te huren? Iemand aan wie je jullie marketing kan over laten. Iemand die het voor jou van A tot Z regelt. Meer succes met jouw marketing en er zelf minder tijd en aandacht aan hoeven te besteden. Het mooie is. Jouw Sherpa is nooit alleen. Welke marketingvraag ook, je Sherpa kan altijd een beroep doen op alle collega’s. Je haalt dus een heel team van Sherpa’s binnen. Voor de prijs van 1.
Zelf doen of uitbesteden?
Alles zelf doen of het uitbesteden? Beide hebben voordelen en nadelen. Bepaal welke voor jouw situatie het zwaarst wegen.
Zelf doen/eigen marketing-medewerker:
Korte lijnen
Je hebt kennis nodig van het hele speelveld
Vraagt tijd en aandacht wil je het goed doen
Op het eerste oog lagere kosten
Mogelijk minder resultaat
Uitbesteden:
Je haalt kennis en ervaring in huis
Vraagt meer afstemming
Kost soms wat meer doorlooptijd
Vraagt minder tijd en aandacht
Meer leads, klanten en omzet
Marketing uitbesteden – Wat krijg je dan?
Als je de (online) marketing aan ons uitbesteedt dan krijg je een Sherpa die:
Jouw B2B en B2C marketing organiseert en regisseert
Werkt vanuit een goed en gestructureerde commercieel plan
Vanuit dat plan de webbouwer, SEO en andere partijen aanstuurt
Zorgt dat er vernieuwende zaken bedacht en ontwikkeld worden
Resultaten in de gaten houdt en bijstuurt daar waar nodig
Die jou het werk uit handen neemt
Regelmatig terugkoppelt hoe het gaat
Meer leads en klanten. Als ondernemer kan jij je weer richten op de ander zaken binnen je organisatie. Meer rendement op je marketing-euro’s.
Waar maken we het verschil?
Het verschil zit hem in twee dingen. Het feit dat we ook echt markteers zijn. Commerciële denkers die altijd vanuit de klant en de markt starten. Als het om techniek en details gaat, bijvoorbeeld Google Adwords. Dan haalt jouw Sherpa onze specialisten erbij.
Het gaat erom wat je roept en doet. Hoe je de aandacht online trekt. Waar en hoe je het verschil maakt naar je potentiële klanten. Dat is marketing en ons vak.
We gaan verder dan alleen Google Ads, een blog en website bezoek. Want bij een bezoeker begint het spel pas echt. Een websitebezoeker is namelijk nog geen klant. Daar zitten nog wel wat stappen tussen.
Stappen die we met veel van onze klanten gezet hebben en ook met jou doen. We zijn pas tevreden als we een hot-lead aan sales kunnen afleveren met grote kans op succes.
Wat kan je uitbesteden?
Social media
Google Ads
Leadnurturing
Facebook Ads
Webinars
Marketing automation
SEO Optimalisatie
Content creatie
E-mail marketing
Leadgeneratie
Websites
Sales programma's
Wat zeggen onze klanten?
Het bewijs daarvoor is onze huidige groep klanten die voor hun B2B en B2C marketing een eigen Sherpa in huren.
CoDesk heeft commercieel gezien een uitdaging om diensten goed in de schijnwerpers te zetten. We verkopen geen ‘warme broodjes’ en duiken zelf liever in de techniek.
Onze Sherpa (en het team daarachter) leidt ons met raad én daad over de berg die wij Marketing noemen. Zo houden we het tempo er in.
Sven van der Waal van Dijk | CoDesk
Wil je zelf graag met een van hen bellen om te horen hoe tevreden ze zijn? Geen probleem. Dat regelen we graag voor je.
Uitbesteden is een hele stap
Het inhuren van iemand en daarmee je marketing uitbesteden is een hele stap. Dat geven onze andere klanten ook aan. Om het makkelijker te maken hebben we meerdere mogelijkheden.
Klein beginnen – eerst een plan maken en laag hangend fruit plukken
We werken altijd vanuit een plan en actielijst. Zodat je weet wat we doen.
Geen langlopende contracten – morgen kunnen we stoppen
We zijn bereid om onze beloning te koppelen aan de resultaten
Je zegt ja. En dan?
Als je het besluit genomen hebt dan gaan we samen de volgende zaken oppakken.
Een goed plan maken
We beginnen met kijken naar hoe het nu gaat. Wat is er allemaal al? Wat gaat goed en wat kan er beter? Vervolgens bespreken we de ambities en de uitdagingen waar je nu tegenaan loopt. Daarna kijken we naar jouw organisatie, wat je verkoopt, de markt en de concurrentie. Uiteraard nemen we ook de website, Google Analytics, eventueel Adwords en andere relevante zaken daarin mee.
Zaken op orde
Doen, leren en verbeteren
Geen omkijken naar. Tijd voor andere zaken. Alle marketing ervaring en kennis in huis. Meer resultaat voor dezelfde euro.
Wat kost jouw eigen Sherpa?
Wat jouw Eigen Sherpa kost is afhankelijk van je ambities, doelen en eigen organisatie. We noemen het ook bewust een investering. We zorgen ervoor dat er voldoende resultaten tegenover staan om de investering rendabel te maken.
Een goed handvat is om te bedenken wat één klant jou oplevert. Minimaal zoveel klanten extra is daarmee ook de doelstelling. Die inzet moeten we minimaal terugverdienen.
Eerst kijken, daarna pas kopen
Gratis check van je huidige commerciële aanpak
Geld uitgeven als ondernemer is in de basis geen probleem. Als je het maar terug kan verdienen.
Daarom stellen we voor om eerst samen te kijken naar jouw bedrijf en de huidige commerciële aanpak. Wat doen jullie al op dit moment? Wat zijn de ambities? Waar liggen de kansen. En kunnen we dat omzetten naar meer leads en nieuwe klanten?
Daarmee krijg je ook beeld wat jouw Eigen Sherpa voor jullie kan gaan doen, en nog belangrijker, op kan brengen. Afgezet tegen de investering. Dat maakt het makkelijker om je keuze te maken.