Je Eigen Sherpa

Uitbesteden van je marketing

Je Eigen Sherpa

Meer business door het uitbesteden van je marketing aan een eigen Sherpa?

Je marketing is steeds belangrijker. Maar je hebt structureel te weinig tijd. De marketingresultaten zijn niet wat je wilt. Een marketeer zoeken is ook niet eenvoudig. Wat kan je doen. Al eens overwogen om een marketeer – eigen Sherpa zoals wij dat noemen – in te huren?

Iemand aan wie je jullie marketing kan over laten. Iemand die het voor jou van A tot Z regelt. Meer succes met jouw marketing en er zelf minder tijd en aandacht aan hoeven te besteden. Het mooie is.

Jouw Sherpa is nooit alleen. Welke marketingvraag ook, je Sherpa kan altijd een beroep doen op alle collega’s. Je haalt dus een heel team van Sherpa’s binnen. Voor de prijs van 1.

Zelf doen of uitbesteden?

Alles zelf doen of het uitbesteden? Beide hebben voordelen en nadelen.

Bepaal welke voor jouw situatie het zwaarst wegen.

Zelf doen/eigen marketing-medewerker

Korte lijnen

Je hebt kennis nodig van het hele speelveld

Vraagt tijd en aandacht wil je het goed doen

Op het eerste oog lagere kosten

Mogelijk minder resultaat

Uitbesteden

Je haalt kennis en ervaring in huis

Vraagt meer afstemming

Kost soms wat meer doorlooptijd

Vraagt minder tijd en aandacht

Meer leads, klanten en omzet

Klinkt goed. Daar wil ik graag meer van weten. Bel me ajb.

Je kan ook eerst de ‘Checklist Uitbesteden’ downloaden. Met vragen en tips om je op weg te helpen (Direct zonder naam en e-mail…).

Marketing uitbesteden – Wat krijg je dan?

Als je de (online) marketing aan ons uitbesteedt dan krijg je een Sherpa die…

Jouw B2B en B2C marketing organiseert en regisseert

Werkt vanuit een goed en praktisch commercieel plan.

 

Vanuit dat plan de webbouwer, SEO en andere partijen aanstuurt

Zorgt dat er vernieuwende zaken bedacht en ontwikkeld worden

Resultaten in de gaten houdt en bijstuurt daar waar nodig

Die jou het werk uit handen neemt

Regelmatig terugkoppelt hoe het gaat

Meer leads en klanten. Als ondernemer kan jij je weer richten op de ander zaken binnen je organisatie. Meer rendement op je marketing-euro’s.

Waar maken we het verschil?

Het verschil zit hem in twee dingen. Het feit dat we ook echt marketeers zijn. Commerciële denkers die altijd vanuit de klant en de markt starten. Als het om techniek en details gaat, bijvoorbeeld Google Adwords. Dan haalt jouw Sherpa onze specialisten erbij.

Het gaat erom wat je roept en doet. Hoe je de aandacht online trekt. Waar en hoe je het verschil maakt naar je potentiële klanten. Dat is marketing en ons vak.

We gaan verder dan alleen Google Ads, een blog en website bezoek. Want bij een bezoeker begint het spel pas echt. Een websitebezoeker is namelijk nog geen klant. Daar zitten nog wel wat stappen tussen.

Stappen die we met veel van onze klanten gezet hebben en ook met jou doen. We zijn pas tevreden als we een hot-lead aan sales kunnen afleveren met grote kans op succes.

Wat kan je uitbesteden?

Er zijn verschillende zaken die jouw eigen Sherpa voor je oppakt en regelt. Afhankelijk van jullie wensen, wat er op dat moment nodig is of als actie uit het commerciële plan.

Social media

Google Ads

Leadnurturing

Facebook Ads

Webinars

Marketing automation

SEO Optimalisatie

Content creatie

E-mail marketing

Leadgeneratie

Websites

Sales programma's

template Commercieel jaarplan

Eerst nadenken voordat je gaat uitbesteden. Onze ‘Checklist uitbesteden’ helpt je met vragen en tips. 

Wat zeggen onze klanten?

Het bewijs daarvoor is onze huidige groep klanten die voor hun B2B en B2C marketing een eigen Sherpa in huren.

CoDesk heeft commercieel gezien een uitdaging om diensten goed in de schijnwerpers te zetten. We verkopen geen ‘warme broodjes’ en duiken zelf liever in de techniek.

Onze Sherpa (en het team daarachter) leidt ons met raad én daad over de berg die wij Marketing noemen. Zo houden we het tempo er in.

Sven van der Waal van Dijk | CoDesk

Wil je zelf graag met een van hen bellen om te horen hoe tevreden ze zijn? Geen probleem. Dat regelen we graag voor je.

Uitbesteden is een hele stap

Het inhuren van iemand en daarmee je marketing uitbesteden is een hele stap. Dat geven onze andere klanten ook aan. Om het makkelijker te maken hebben we meerdere mogelijkheden.

Klein beginnen – eerst een plan maken en laag hangend fruit plukken

We werken altijd vanuit een plan en actielijst. Zodat je weet wat we doen.

Geen langlopende contracten – morgen kunnen we stoppen

We zijn bereid om onze beloning te koppelen aan de resultaten

Je zegt ja. En dan?

Als je het besluit genomen hebt dan gaan we samen de volgende zaken oppakken.

ads leadgeneratie
Stap 1

Een goed plan maken

We beginnen met kijken naar hoe het nu gaat. Wat is er allemaal al? Wat gaat goed en wat kan er beter? Vervolgens bespreken we de ambities en de uitdagingen waar je nu tegenaan loopt. Daarna kijken we naar jouw organisatie, wat je verkoopt, de markt en de concurrentie. Hoe jij online scoort met je Google zichtbaarheid en ads. Uiteraard nemen we ook de website en andere relevante zaken daarin mee.

leadgeneratie
Stap 2

Zaken op orde

Meestal is het zo dat we nog wat zaken op moeten optimaliseren voordat we aan de slag kunnen. Website, content, SEO, iets om leads mee te genereren. Zaken die we eerst moeten regelen voordat we naar buiten kunnen.
klanten
Stap 3

Doen, leren en verbeteren

Als de voorbereidingen gereed zijn gaan we stap voor stap de zaken oppakken. We maken een dashboard zodat je elke dag zelf de resultaten kan volgen. Maandelijks hebben we een afspraak om terug te blikken en de acties voor de komende periode te bepalen.

Geen omkijken naar. Tijd voor andere zaken. Alle marketing ervaring en kennis in huis.

Meer resultaat voor dezelfde euro.

Wat kost jouw eigen Sherpa?

Wat jouw Eigen Sherpa kost is afhankelijk van je ambities, doelen en eigen organisatie. We noemen het ook bewust een investering. We zorgen ervoor dat er voldoende resultaten tegenover staan om de investering rendabel te maken.

Een goed handvat is om te bedenken wat één klant jou oplevert. Minimaal zoveel klanten extra is daarmee ook de doelstelling. Die inzet moeten we minimaal terugverdienen.

Eerst kijken

Daarna pas kopen

Gratis check van je huidige commerciële aanpak

Geld uitgeven als ondernemer is in de basis geen probleem. Als je het maar terug kan verdienen.

Daarom stellen we voor om eerst samen te kijken naar jouw bedrijf en de huidige commerciële aanpak. Wat doen jullie al op dit moment? Wat zijn de ambities? Waar liggen de kansen. En kunnen we dat omzetten naar meer leads en nieuwe klanten?

Daarmee krijg je ook beeld wat jouw Eigen Sherpa voor jullie kan gaan doen, en nog belangrijker, op kan brengen. Afgezet tegen de investering. Dat maakt het makkelijker om je keuze te maken.

Goed idee. Laten we kijken wat een Eigen Sherpa ons oplevert.
leadgeneratie

Het uitgebreide verhaal over leadgeneratie vind je terug in onze spiekbrief Bizar Veel Leads