Klantcase KOK ADVIES

Tijd voor een nieuwe website

Logo KOK ADVIES
mt|laptop_mac |

Website

mt|people_outline|

Lead generatie

Meer zichtbaarheid voor nieuwe klanten.

De nieuwe klanten komen met name via mond-tot-mond reclame binnen. KOK Advies wil ook buiten die kring klanten aantrekken. Mensen die via Google op zoek gaan naar een hypotheek of pensioenadvies moeten ook daar KOK Advies tegenkomen. Een nieuwe website moet daarbij gaan helpen.

Zichtbaarheid als basis voor nieuwe klanten

Als financieel adviesbureau helpt KOK Advies particulieren en ondernemers met hypotheken, verzekeringen en pensioenadvies. Kwaliteit staat voorop. Het feit dat KOK Advies al regelmatig prijzen voor beste (regionale) financieel adviseur gewonnen heeft bewijst dat.

Mensen die KOK Advies nog niet kennen mogen dat ook weten. De nieuwe website moet die commerciële ambities ondersteunen.

Meer online zichtbaarheid en een heldere uitleg over alles wat er komt kijken bij het afsluiten van een hypotheek, verzekering of pensioen.

Dit zijn niet alledaagse producten. Producten met veel financiële impact. De beperkte kennis van de materie maakt vinden van een goede Financieel Adviseur niet altijd even makkelijk.

De aanstaande klant kan daarom wel wat hulp gebruiken.

De koopreis als kapstok

We hebben de koopreis van een huizenkoper of ondernemer als vertrekpunt genomen. Welke vragen heeft hij of zij en naar welke antwoorden zijn ze op zoek. De basis voor de antwoorden en daarmee content die KOK Advies op haar website kan geven.

De koopreis is een ideaal hulpmiddel

De vragen en antwoorden in de fasen van de koopreis vormen de basis voor de structuur en content van je nieuwe website.

Een flink traject

Een nieuwe website maken is altijd een flink traject. Met veel voortschrijdend inzicht. Teksten en foto’s die vooraf prima bruikbaar lijken, hebben bij nader inzien toch nog wel wat aandacht nodig.

Tips en ervaringen

We hebben onze ervaringen in een aantal tips samengevat.

 

  • Maak een duidelijke structuur van de site.
  • Bepaal duidelijk wat er wel in de 1e oplevering zit en vooral wat niet. Onze ervaring is dat het snel te groot wordt. Dat kost geld, energie en veel tijd.
  • De structuur en scope zijn de basis voor goede afspraken met de bouwer. Bespreek ook de extra’s als beeldmateriaal, zoekwoorden en SEO.
  • Bouw minimaal 15% extra tijd in voor pagina’s en werk dat zeker komt maar waarvan je nu nog niet weet wat dat zal zijn.
  • Laat de bouwer een goed ontwerp maken. Pas na akkoord kan hij daadwerkelijk gaan bouwen.
  • Schrijf niet alle teksten en bouw niet alle pagina’s in één keer. Schrijf eerst voor een deel van de site de teksten, bouw die pagina’s en fine-tune dat tot het gewenste resultaat voordat je verder gaat met de rest. Teksten moeten bij nader inzien toch vaak net wat anders (toon, stijl en lengte) en als de pagina’s daadwerkelijk gemaakt zijn krijg je toch een ander beeld dan het ontwerp deed vermoeden. Met waarschijnlijk wat wijzigingen tot gevolg.
  • De puntjes op de i vragen toch altijd nog veel tijd. Hou daar rekening mee in je planning.
  • Zorg dat ook de SEO wordt gedaan. Inclusief de ‘re-directs’ van je oude pagina. Je wilt immers dat Google jou nog steeds kan vinden.

Tijdrovend maar de moeite meer dan waard

Toegegeven, het kost meer tijd en energie dan je vooraf verwacht en bedenkt. Ook bij de nieuwe site van KOK Advies. Maar achteraf is het áltijd de moeite waard.

Nieuw, fris, actueel en veel leuke reacties van klanten en relaties.

Je website is van je belangrijkste commerciële tools in de strijd om de klant. Want hij heeft het al lastig genoeg om in het overvolle online landschap een goede aanbieder te vinden.

Help hem daarbij.

Dat is precies wat KOK Advies ook doet!

Ik ben blij dat Sherpa ons heeft begeleid met het opzetten van de website. Naast dat er veel werk uit handen genomen is, zijn er inhoudelijk ook betere keuzes gemaakt. Door de dagelijkse drukte was het anders nooit goed van de grond gekomen.

Marco Kok | KOK Advies

Maak het jezelf makkelijk met de cheatsheet

Deze tips en nog veel meer wat er komt kijken bij het maken van een nieuwe website hebben we in een ‘cheatsheet’ samengevat. Voorzien van de tips en leerpunten. Het is ook een praktisch document om na te gaan waar en hoe en jouw huidige website wellicht onderhoud kan gebruiken. Download hem hier.

Veel werk

Maar dan heb je ook wat

Het was een flinke klus. Maar het resultaat mag er absoluut zijn. Veel leuke reacties van klanten en relaties.

Een mooie basis voor de online zichtbaarheid en veel nieuwe klanten voor KOK ADVIES.

Vergelijkbare expedities

Meer Expedities

100 leads in 100 dagen

Wil je weten hoe zo’n traject eruit ziet? Bekijk het programma 100 leads in 100 dagen dan eens. In 100 dagen gaan we zorgen dat jouw commerciële machine minimaal 100 leads heeft opgeleverd.