Klantcase Bringle

Een nieuwe logistieke propositie voor webshops

Logo Bringle
fas|fa-project-diagram|

Propositie

mt|laptop_mac |

Website

et|social_linkedin|

Zichtbaar

Van idee naar sterke propositie

Bringle is geboren als idee om de logistiek van kleinere webshops te verzorgen. Met logistiek bedoelen we het opslaan van de producten en versturen van de bestellingen. Het unieke van Bringle is dat prijzen, voorwaarden en het proces van offerte tot contract super transparant zijn. Bovendien kan je alles eenvoudig zelf online kunnen regelen. Zeg maar vanuit de gedachte: Vandaag besteld. Morgen in huis.

De propositie voor Bringle ontwikkelen

Van idee naar onderscheidende propositie. Online tools en een promotiecampagne ontwikkelen. De eerste klanten voor Bringle binnen halen. In een paar zinnen het doel van deze expeditie.

De uitdaging – Welk probleem los je op

Het idee was goed. Een propositie voor kleine webshops om hun logistiek eenvoudig uit te kunnen besteden. Daar hoefde niet veel aan te gebeuren. Onze opdrachtgever is eigenaar van een flink logistiek bedrijf voor grotere webshops. Ze hebben meer dan 15 jaar ervaring in deze tak van sport en weten waar de kansen liggen.

Maar hoe komen we van idee naar een succesvolle propositie?

Van idee naar een concrete propositie. De belangrijkste uitdaging daarbij was de behoefte bij de webshophouder. Die ligt er wel, maar is latent. Wat wil zeggen dat kleinere webshophouders waarschijnlijk wel willen uitbesteden, maar denken dat dat voor hen niet betaalbaar is.

Ad 

Advertentie uit de Bringle campagne

Bringle campagne

Advertentie uit de Bringle campagne

Uitbesteden is veel te duur!

‘Uitbesteden is voor mijn kleine webshop te duur’. Een hardnekkig beeld dat we moesten gaan omdraaien. Dat weerhield veel webshophouders ervan om het te gaan onderzoeken.

Een communicatieve uitdaging. De doelgroep eerst laten inzien dat uitbesteden niet duurder is en vervolgens de reden geven om het te doen. 

750 uur als communicatief haakje

De tijdbesparing van 750 uur is het communicatieve ‘haakje’ geworden. De boodschap werd dat iemand voor dezelfde kosten zijn logistiek kan uitbesteden en daarmee 750 uur per jaar aan ‘logistieke tijd’ bespaard. Tijd die hij kan gebruiken voor zijn klanten en webshop. Of voor familie, vrienden of hobbies die al een tijdje zijn blijven liggen.

​Views en kliks genoeg… maar nog geen klanten

Samen met onze Facebook- en Instagramspecialist Identimo hebben we de ‘750 uur’-campagne opgezet. In combinatie met een leuke win-actie. Weergaven en kliks genoeg. Maar nog te weinig leads.

Het goede nieuws: stap 1 in de koopreis ‘zichtbaarheid’ is gelukt. Stap 2: contact leggen (nog) niet. Wat is hier aan de hand? Waarom werkt het niet?

De ‘koopreis’ is net als een ui

Geduld. Dat is wat er nodig was.

Zeker bij een concept dat voor je doelgroep nieuw is en dat je ook nog online wilt verkopen. Stap voor stap de ui afpellen en de leads aan de hand nemen richting het moment van ‘ja, ik word klant!’.

Facebook

De advertentiemogelijkheid van Facebook is een ideale tool om jezelf zichtbaar te maken bij je doelgroep. Het gaat zelfs zover dat je kan selecteren op subdoelgroepen als branches, omvang en geografische locatie. Ideaal om je kosten beheersbaar te houden en je conversie te optimaliseren. Met een relatief klein budget kan je grote groepen bereiken.

Met verschillende ads en campagnes hebben Bringle zichtbaar gemaakt en van daaruit webshophouders weten te verleiden richting de website.

Website

Voldoende bezoekers maar geen conversie. Vreemd. Even logisch nadenken.

1e stap: interesse wekken mbt uitbesteden..social media, facebook ads, Gelukt!

2e stap: is het dan echt net zo duur als zelf doen? De ontwikkelde rekenmodule gaf het antwoord. Ook gelukt.

3e stap: Hoe werkt het dan om het uit te besteden aan Bringle en is het een partij die hun belofte waar kan maken? Dat is de fase waarin de leads wat lastiger doorheen komen.

Het antwoord is meer klantcases op de site en nog meer informatie over wie Bringle is en dat ze kunnen wat ze beloven. Zo gezegd zo gedaan.

Webinar

We hebben ook geëxperimenteerd met een webinar. Super leuk om te doen. En leerzaam. Samen met Mrs E-commerce hebben we een presentatie gemaakt over het  succesvol maken van je webshop. De logistieke deel was daar uiteraard ook een onderwerp in.

De uitdaging zit hem in het werven van de kijkers. Ook hier hebben we Facebook Ads ingezet. Hou er rekening mee dat er toch altijd een flink aantal mensen wel inschrijft maar uiteindelijk niet gaat kijken.

En een andere ervaring is dat dit moet groeien. Elke keer wat beter en meer kijkers. Zoals met meer commerciële acties…..geduld, tijd en doorzetten.

 

Nu begint het pas

De webshophouders zijn overtuigd van de waarde van Bringle. Nu nog de stap om ook daadwerkelijk – en letterlijk – hun spullen op te sturen aan Bringle zodat zijn voor hen de verzending kunnen verzorgen.

Om daarmee de webshophouders 750 uur per jaar terug te geven. 

100 leads in 100 dagen

Wil je weten hoe zo’n traject eruit ziet? Bekijk het programma 100 leads in 100 dagen dan eens.

In 100 dagen gaan we zorgen dat jouw commerciële machine minimaal 100 leads heeft opgeleverd.