Meer uit bestaande klanten

Genoeg kansen die je eenvoudig kan pakken

Hoe haal je meer omzet uit je bestaande klanten

Het kost je 5x meer inzet om omzet bij een nieuwe klant te realiseren dan bij je bestaande (Forbes). Hoeveel % van jullie tijd en geld gaan naar het binnenhalen van nieuwe klanten en hoeveel % naar je bestaande?

bestaande klanten

Goud in handen

Veel organisaties zetten het meerendeel van hun tijd en geld in op het binnenhalen van nieuwe klanten. Enorm belangrijk. Want er lopen altijd klanten weg.

Maar wat veel bedrijven niet of nauwelijks doen is hun bestaande klanten als bron van omzet zien. Terwijl daar het makkelijke geld zit. Ze kennen je, de meesten zijn blij met je. Daar kan je eenvoudig omzet realiseren.

Om je aandacht op de juiste klanten te richten een leuk inzet. De 80-20 regel.

De 80-20 regel 2x doen

Je kent de 80-20 regel vast wel. 20% van je klanten zorgt voor 80% van de omzet. Doe deze rekensom vervolgens nog een keer. Pak van de 20% beste klant nog een keer 20% die voor 80% van de omzet zorgt.

20% van 20% = 4%.

Die 4% zorgt voor 80% van 80% = 64% van je omzet.

Voila!

Op zoek

Ga op zoek naar deze 4%. Kijk naar de omzetten? Hoe groot zijn ze? Wat voor producten kopen ze? Hoe lang zijn ze al klant? Kopen ze regelmatig?

Kijk ook naar de groep die er net onder hangt. Daar zit mogelijk nog meer  ‘commerciële ruimte’ en zijn dus gemakkelijker te verleiden tot een volgende aankoop.

Kijk ook eens naar je database met nieuwsbrief inschrijvingen. Wie van je klanten is een trouwe lezer? Of wie komt er met regelmaat op je website. Allemaal koopsignalen.

Om over na te denken:

4% van je klanten zorgt voor 64% van je omzet

 

In 4 uur je omzet doel voor de komende maand realiseren

Als we 4 uur met elkaar aan de slag gaan dan hebben we voldoende acties staan die ervoor zorgen dat je omzet doel voor de komende maand een feit is. Het is stevige uitspraak maar we durven hem wel aan.

Hoe realiseren we samen dat maanddoel?

We realiseren dat maanddoel in een aantal stappen

 

  • Intake – we willen meer weten over jouw business, de markt, concurrenten en niet te vergeten je klanten
  • Voorbereiding – met die informatie en dat wat we zelf erbij zoeken bereiden we de werksessie voor
  • Aan het werk – we gaan 4 uur met elkaar aan de slag om kansen te zoeken in je huidige klantenbestand. Daarbij nemen we ook je CRM systeem met prospects en eventueel database van nieuwsbrief inschrijvers mee. Allemaal mensen die in meer of mindere mate interesse hebben in jouw product en/of organisatie.
  • Doelen halen – we werken deze sessie uit in een actieplan zodat jij aan de slag kan om in één maand twee keer je target te halen. Want je sales op nieuwe klanten gaat gewoon door.

 

Investering

De investering om met elkaar meer uit jullie bestaande klanten te halen is €1795. En die investering kan je gerust doen. 100% zeker dat we dat bedrag voor je terug verdienen. En zo niet, dan sturen we geen factuur. 

Interessant? Meer weten?

Is dit een Expeditie die voor jullie meer leads en klanten kan opleveren?

We vertellen je er graag meer over.

Een bericht aan ons met je gegevens is voldoende.